Romlah, Siti (2024) METODE DEBAT TERHADAP KETERAMPILAN BERBICARA SISWA SEKOLAH DASAR. Sarjana (S1) thesis, Universitas Islam 45 Bekasi.
Text
1. PENDAHULUAN.pdf Download (820kB) |
|
Text
2. BAB I.pdf Download (145kB) |
|
Text
3. BAB II.pdf Restricted to Repository staff only Download (261kB) | Request a copy |
|
Text
4. BAB III.pdf Restricted to Repository staff only Download (328kB) | Request a copy |
|
Text
5. BAB IV.pdf Restricted to Repository staff only Download (352kB) | Request a copy |
|
Text
6. BAB V.pdf Download (160kB) |
|
Text
7. DAFTAR PUSTAKA.pdf Download (174kB) |
Abstract
Abstract: Based on the collection of several data sources, the results of the analysis show that the problems that occur in speaking skills among elementary school students are that on average students are still shy and not confident in conveying their ideas or opinions, there are also problems caused by students more often using regional languages in their speech. interact, so that students' speaking skills in Indonesian are still not good. Therefore, this research aims to find out how the debate method affects elementary school students' speaking skills using the Systematic Literature Review (SLR) research method. Based on the results of the analysis of 10 scientific articles obtained, it shows that the debate method can improve elementary school students' speaking skills. This is demonstrated by students' activeness in conveying their arguments or opinions during the debate. Because when the learning process takes place, the class atmosphere becomes more active because students do not only explain the teacher's explanations, but students play a major role in the learning process. Abstrak: Berdasarkan pengumpulan beberapa sumber data, hasil analisis menunjukkan bahwa permasalahan yang terjadi dalam keterampilan berbicara pada siswa sekolah dasar yaitu rata-rata siswa masih malu dan tidak percaya diri dalam menyampaikan ide atau pendapatnya, terdapat pula permasalahan yang disebabkan karena siswa lebih sering menggunakan Bahasa daerah dalam berinteraksi, sehingga kemampuan berbicara siswa dalam Bahasa Indonesia masih kurang baik. Oleh sebab itu, penelitian ini bertujuan untuk mengetahui bagaimana metode debat terhadap keterampilan berbicara siswa sekolah dasar dengan menggunakan metode penelitian Systematic Literature Review (SLR). Berdasarkan hasil analisis dari 10 artikel ilmiah yang didapatkan menunjukkan bahwa metode debat dapat meningkatkan keterampilan berbicara siswa sekolah dasar. Hal ini ditunjukkan dengan keaktifan siswa dalam menyampaikan argumen atau pendapatnya pada saat debat. Karena pada saat proses pembelajaran berlangsung suasana kelas menjadi lebih aktif karena siswa tidak hanya menjelaskan penjelasan dari guru saja, tetapi siswa menjadi peran utama dalam proses pembelajaran.
Item Type: | Thesis (TA, Skripsi, Tesis, Disertasi) (Sarjana (S1)) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Contributors/Dosen Pembimbing,NIDN Dosen bisa diakses di LINK https://bit.ly/NIDNdosenunismabekasi: |
|
|||||||||
Keywords / Kata Kunci: | Debate Method, Speaking Skills, Elementary School Students | |||||||||
Subjects: | Pendidikan | |||||||||
Faculty: | Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan > Pendidikan Guru Sekolah Dasar S1 | |||||||||
Depositing User: | ms SITI ROMLAH | |||||||||
Date Deposited: | 12 Feb 2024 08:41 | |||||||||
Last Modified: | 12 Feb 2024 08:41 | |||||||||
URI: | http://repository.unismabekasi.ac.id/id/eprint/4877 |
Actions (login required)
View Item |