Zakaria, Azaoharo Fitria (2023) ANALISIS METODE JARIMATIKA TERHADAP KETERAMPILAN BERHITUNG PERKALIAN SISWA SEKOLAH DASAR. Sarjana (S1) thesis, Universitas Islam "45" Bekasi.
Text
pendahuluan.pdf Download (982kB) |
|
Text
Text 1.pdf Download (153kB) |
|
Text
Teks 2.pdf Restricted to Repository staff only Download (209kB) |
|
Text
Text 3.pdf Restricted to Repository staff only Download (318kB) |
|
Text
Text 4.pdf Restricted to Repository staff only Download (484kB) |
|
Text
Text 5.pdf Download (11kB) |
|
Text
DAFTAR PUSTAKA.pdf Download (222kB) |
Abstract
This research is based on the low skills of counting multiplication elementary school students. Based on the study materials of various journals obtained information that the multiplication counting skills of elementary school students are still low, which can be identified from the teaching of mathematics learning to deliver a list of multiplication to be memorized but there are still many students who can not memorize the multiplication table well. The low skill of counting multiplication is due to the application of learning methods that are used only to memorize the multiplication table. Problems can be overcome by applying jarimatika method in counting multiplication elementary school students. The research Model used in this study is Systematic Literature Review. This research is used by reviewing and analyzing journals systematically. The source of data used in this study is a journal article that has certain criteria as follows : the article discusses the jarimatika method of multiplication numeracy skills of elementary school students. Of the seven journals found, analyzed based on aspects of the research model to use the method of multiplication jarimatika in counting elementary school students. Abstrak Penelitian ini dilatar belakangi atas rendahnya keterampilan berhitung perkalian siswa sekolah dasar. Berdasarkan bahan kajian terhadap berbagai jurnal diperoleh informasi bahwa keterampilan berhitung perkalian siswa sekolah dasar masih rendah, yang dapat di identifikasi dari pembelajaran matematika pengajar menyampaikan daftar perkalian untuk dihafalkan namun masih banyak ditemukan peserta didik yang belum bisa menghafal tabel perkalian dengan baik. Rendahnya keterampilan berhitung perkalian disebabkan penerapan metode pembelajaran yang digunakan hanya menghafal tabel perkalian. Permasalahan dapat di atasi dengan menerapkan metode jarimatika dalam berhitung perkalian siswa sekolah dasar. Model penelitian yang digunakan dalam penelitian ini adalah Systematic Literature Review. Penelitian ini digunakan dengan cara meriview dan menganalisis jurnal secara sistematis. Sumber data yang digunakan dalam penelitian ini adalah artikel jurnal yang memiliki kriteria tertentu sebagai berikut : artikel membahas tentang metode jarimatika terhadap keterampilan berhitung perkalian siswa sekolah dasar. Dari ketujuh jurnal yang ditemukan, dianalisis berdasarkan aspek model penelitian untuk menggunakan metode jarimatika dalam berhitung perkalian siswa sekolah dasar.
Item Type: | Thesis (TA, Skripsi, Tesis, Disertasi) (Sarjana (S1)) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Contributors/Dosen Pembimbing,NIDN Dosen bisa diakses di LINK https://bit.ly/NIDNdosenunismabekasi: |
|
|||||||||
Keywords / Kata Kunci: | Metode Jarimatika, keterampilan berhitung perkalian, siswa sekolah dasar | |||||||||
Subjects: | Eksperimen Penelitian Tindakan Kelas |
|||||||||
Faculty: | Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan > Pendidikan Guru Sekolah Dasar S1 | |||||||||
Depositing User: | Azaoharo Fitria Zakaria | |||||||||
Date Deposited: | 22 Feb 2023 08:15 | |||||||||
Last Modified: | 22 Feb 2023 08:15 | |||||||||
URI: | http://repository.unismabekasi.ac.id/id/eprint/2389 |
Actions (login required)
View Item |