Pengembangan Model Pembelajaran Kebugaran Jasmani Berbasis Permainan Pada Siswa Kelas VII SMPN 6 Tambun Utara

Iqbal, Muhammad (2024) Pengembangan Model Pembelajaran Kebugaran Jasmani Berbasis Permainan Pada Siswa Kelas VII SMPN 6 Tambun Utara. Sarjana (S1) thesis, Universitas Islam 45.

[img] Text
1. PENDAHULUAN.pdf

Download (796kB)
[img] Text
2. BAB I.pdf

Download (137kB)
[img] Text
3. BAB II.pdf
Restricted to Repository staff only

Download (234kB) | Request a copy
[img] Text
4. BAB III.pdf
Restricted to Repository staff only

Download (516kB) | Request a copy
[img] Text
5. BAB IV.pdf
Restricted to Repository staff only

Download (1MB) | Request a copy
[img] Text
6. BAB V.pdf

Download (48kB)
[img] Text
7. DARTAR PUSTAKA.pdf

Download (191kB)

Abstract

The aim of this research is to develop a physical fitness learning model using modified games for class VII students at SMPN 6 North Tambun. It is hoped that it can be used as a means of supporting teachers in providing physical fitness subjects. The research uses a type of development with ADDIE (Analysis, Design, Development, Implementation, Evaluation) qualitative and quantitative data analysis techniques with percentages. This research is a physical fitness learning model using game modifications for class VII students at SMPN 6 Tambun Utara. The results of the research and development are products in the form of 10 game modifications that contain physical fitness elements which are packaged in videos. According to validation, physical fitness experts, game experts and learning experts received a percentage of 95% and were included in the "Appropriate" classification. Meanwhile, the results of distributing questionnaires to students obtained a percentage of 85% with students responding very happily and enthusiastically when taking part in physical fitness lessons with modified games. Based on the research results, it can be concluded that the development of physical fitness learning models for class VII students, namely learning models, designs and learning videos. The feasibility of developing a physical fitness learning model with game modifications from the validation results of physical fitness, game and learning experts, learning modifications are very feasible and student responses are very suitable for application in learning. Keywords: Physical fitness learning, Learning Model, ADDIE

Item Type: Thesis (TA, Skripsi, Tesis, Disertasi) (Sarjana (S1))
Contributors/Dosen Pembimbing,NIDN Dosen bisa diakses di LINK https://bit.ly/NIDNdosenunismabekasi:
ContributionContributors / Dosen PembimbingNIDN
UNSPECIFIEDAini, Khurotul04-171190-02
Keywords / Kata Kunci: Muhammad Iqbal, NPM: 41182191170149, Skripsi berjudul “Pengembangan Model Pembelajaran Kebugaran Jasmani Berbasis Permainan Pada Kelas VII SMPN 6 Tambun Utara”. Skripsi. Falkutas Keguruan dan Ilmu Pendidikan. Universitas Islam “45” Bekasi. Tujuan penelitian ini untuk mengembangkan model pembelajaran kebugaran jasmani dengan menggunakan modifikasi permainan pada siswa kelas VII SMPN 6 Tambun Utara diharapkan dapat dijadikan sebagai sarana pendukung guru dalam memberikan mata pelajaran kebugaran jasmani. Penelitian menggunakan jenis pengembangan dengan ADDIE (Analysis, Design, Development, Implementation, Evaluation) teknik analisis data kualitatif dan kuantitatif dengan persentase. penelitian ini yaitu model pembelajaran kebugaran jasmani dengan menggunakan modifikasi permainan pada siswa kelas VII SMPN 6 Tambun Utara.Hasil dari penelitian dan pengembangan adalah produk berupa 10 modifikasi permainan yang mengandung unsur kebugaran jasmani yang dikemas dalam video. Menurut validasi ahli kebugaran jasmani, ahli permainan, dan ahli pembelajaran mendapat persentase sebesar 95% dan termasuk pada klasifikasi “Layak”. Sedangkan hasil penyebaran angket pada siswa mendapatkan persentase sebesar 85% dengan respon siswa sangat senang dan antusias saat mengikuti pembelajaran kebugaran jasmani dengan modifikasi permainan. Berdasarkan dari hasil penelitian dapat disimpulkan bahwa pengembangan model pembelajaran kebugaran jasmani pada siswa kelas VII, yaitu model pembelajaran, disein, dan video pembelajaran. Kelayakan pengembangan model pembelajaran kebugaran jasmani dengan modifikasi permainan dari hasil validasi ahli kebugaran jasmani, permainan, dan pembelajaran, modifikasi pembelajran sangat layak dan respon peserta didik sangat layak untuk diterapkan dalam pembelajaran. Kata Kunci: Pembelajaran Kebugaran Jasmani, Model Pembelajan, ADDIE
Subjects: Pendidikan Olahraga
Faculty: Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan > Pendidikan Jasmani Kesehatan dan Rekreasi S1
Depositing User: mr MUHAMMAD IQBAL
Date Deposited: 21 Feb 2024 06:46
Last Modified: 21 Feb 2024 06:46
URI: http://repository.unismabekasi.ac.id/id/eprint/5008

Actions (login required)

View Item View Item