Khairiyyah, Nuri (2025) Pelatihan Regulasi Emosi untuk Mereduksi Kecemasan pada Mahasiswa Akhir Program. Sarjana (S1) thesis, Universitas Islam 45.
![]() |
Text
Pendahuluan.pdf Download (2MB) |
![]() |
Text
BAB I.pdf Download (147kB) |
![]() |
Text
BAB II.pdf Restricted to Repository staff only Download (215kB) | Request a copy |
![]() |
Text
BAB III.pdf Restricted to Repository staff only Download (475kB) | Request a copy |
![]() |
Text
BAB IV.pdf Restricted to Repository staff only Download (265kB) | Request a copy |
![]() |
Text
BAB V.pdf Download (133kB) |
![]() |
Text
DAFTAR PUSTAKA.pdf Download (241kB) |
Abstract
ABSTRACT Final year students who are completing their thesis often experience anxiety. Low Emotional Regulation in students can increase excessive anxiety. The purpose of this study was to determine the effectiveness of emotional regulation training to reduce anxiety in final year students. This study was conducted at Universitas Islam 45 Bekasi with 22 subjects. The design of this study used quantitative with experimental methods, using interviews, an emotional regulation scale with a value of 0.726. Then the anxiety scale with a reliability value of 0.800. The results of the Independent sample T-Test test, namely Sig (2-tailed) of 0.001 (p <0.05) showed that there was a difference in the level of emotional regulation of subjects who were given emotional regulation training and were not given emotional regulation training. Then the results of the Paired sample T-test Sig (2-tailed) test of 0.001 (P <0.05) can be concluded that there is a difference in the level of emotional regulation before and after being given emotional regulation training in the experimental group. Keywords: Emotional Regulation Training, Anxiety and Emotional Regulation ABSTRAK Mahasiswa akhir yang sedang menyelesaikan skripsi sering kali mengalami kecemasan. Rendahnya Regulasi Emosi pada mahasiswa dapat meningkatkan kecemasan yang berlebih. Tujuan penelitian ini yaitu untuk mengetahui efektivitas pelatihan regulasi emosi untuk menurunkan kecemasan pada mahasiswa akhir program. Penelitian ini dilakukan di Universitas Islam 45 Bekasi dengan subjek sebanyak 22 orang. Desain penelitian ini menggunakan kuantitatif dengan metode eksperimental, dengan menggunakan wawancara, skala regulasi emosi dengan nilai 0,726. Kemudian skala kecemasan dengan reliabilitas dengan nilai 0,800. Hasil pengujian pada Independent sample T-Test yaitu Sig (2-tailed) sebesar 0,001 (p<0,05) menunjukan terdapat perbedaan tingkat regulasi emosi subjek yang diberikan pelatihan regulasi emosi dan tidak diberikan pelatihan regulasi emosi. Kemudian hasil pengujian pada Paired sample T-test Sig (2-tailed) sebesar 0,001 (P<0,05) dapat disimpulkan bahwa terdapat perbedaan tingkat regulasi emosi sebelum dan sesudah diberikan pelatihan regulasi emosi pada kelompok eksperimen.
Item Type: | Thesis (TA, Skripsi, Tesis, Disertasi) (Sarjana (S1)) | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Contributors/Dosen Pembimbing,NIDN Dosen bisa diakses di LINK https://bit.ly/NIDNdosenunismabekasi: |
|
||||||
Keywords / Kata Kunci: | Pelatihan Regulasi Emosi, Kecemasan dan Regulasi Emosi | ||||||
Subjects: | Psikologi Sosial | ||||||
Faculty: | Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik > Psikologi S1 | ||||||
Depositing User: | Miss Nuri Khairiyyah | ||||||
Date Deposited: | 08 Aug 2025 07:24 | ||||||
Last Modified: | 08 Aug 2025 07:24 | ||||||
URI: | http://repository.unismabekasi.ac.id/id/eprint/8071 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |